Marleen van Beekhoff
Lean consultant & trainer, interim manager

Sociaal, flexibel, organisator

Ervaring Marleen van Beekhoff

Spontaan, sociaal, dol op afwisseling en graag werkzaam binnen een veranderende omgeving. Dat zijn zo een paar woorden die Marleen beschrijven.

Wat is jouw ervaring met verbeteren en veranderen?

‘Sinds mei 2017 ben bij LCG werkzaam als consultant en trainer. Bij mijn vorige werkgever, Essent, ontdekte ik dat Lean een prachtige manier is om continu te verbeteren. Dit deed ik eerst als operationeel manager waar ik Lean kreeg aangereikt om mijn eigen prestaties te verbeteren. Geïnspireerd door het Lean virus ging ik daarna aan de slag als Lean consultant en Lean manager om duurzame veranderingen binnen verschillende afdelingen van de organisatie te realiseren.’

Wat kenmerkt jou als persoon?

‘Naast Bedrijfscommunicatie en Digitale Media heb ik ook Organisation Studies gestudeerd aan de Universiteit van Tilburg. Ik ben open en enthousiast en heb een groot strategisch en organisatorisch inzicht. Gecombineerd met mijn passie voor talentontwikkeling door opleiding, training en coaching ben ik een gewaardeerde gesprekspartner voor alle lagen in een organisatie. Ik krijg energie van het samenwerken met en het verbinden van mensen in verandertrajecten.’

‘Samen met mijn echtgenoot en twee kinderen woon ik in het Brabantse Goirle. We wonen in een jaren ’30 woning, die we volledig hebben verbouwd. In mijn vrije tijd geef ik vol enthousiasme hockeytraining aan de jongste jeugd van Goirle, ben ik een echte klusser in en om het huis. Het liefst vertrek ik ieder jaar met vriendinnen naar Ibiza. En heel hard lachen op zijn tijd is bij mij een zekerheid!’

Marleen als interim manager

Vrolijk, snel van begrip en zelfs nog opgewekt bij het in elkaar zetten van een Ikea-kast. Dat kenmerkt Marleen van Beekhoff, die haar sporen verdiende in de energiesector. Als interim manager blijft ze kalm en laat ze zich niet afleiden door de waan van de dag.

7 jaar leidinggevende ervaring
Leidinggevende ervaring in de energiesector
Leidinggegeven aan meer dan 100 personen

Wat vertel je op de eerste dag over jezelf? En wat pas op de laatste?

‘Op de eerste dag vertel ik wel iets over mezelf, maar ben ik vooral nieuwsgierig naar de ander. Wie ben je, wat is jouw rol binnen de organisatie? Wat gaat daarin goed en wat echt helemaal niet … Meestal komen daar prachtige gesprekken uit voort! Uiteraard deel ik ook wie ik ben, en vertel vol trots over mijn gezin en mijn prachtige werk bij LCG.’

In welke organisatie zou je heel graag een keer meedraaien en waarom?

‘Ikea! Iedereen komt er, iedereen kent de producten en iedereen moppert er wel eens lachend op (als je die Billy-boekenkast in elkaar moet zetten). Ikea zorgt voor een ongewone combinatie: namelijk design, kwaliteit, lage prijzen en een duurzaam karakter. Ze streven naar een beter leven voor iedereen. Ik ben heel benieuwd hoe dat zich vertaalt in de cultuur van deze wereldwijde organisatie en waar ze kunnen verbeteren.’

Wat kenmerkt nou echt jóu in een rol als manager?

‘Ik ben van nature vrolijk, sensitief, gestructureerd en kritisch. Verpakt met wat humor. Ik ben een ervaren operations manager en verbeterconsultant. Die combinatie kenmerkt mij in een rol als manager. Ik kan goed als intermediair tussen lijn en staf acteren. Daarnaast breng ik rust, duidelijkheid, ritme en structuur. Ik zal soms vertragen, om daarna te kunnen versnellen. Ondanks verleidingen om steeds snel nieuwe ideeën op te pakken, bied ik het tegenwicht dat nodig is om de waan van de dag en chaos te vermijden.’

Wat doe of zeg je als mensen bezorgd zijn dat je hun business niet goed genoeg kent of begrijpt?

‘Dat ik deze zorgen begrijp, maar dat ze onnodig zijn. Door mijn gecombineerde ervaring als manager en als consultant weet ik wat mij te doen staat om de situatie en de business te verkennen, onderzoeken en begrijpen. Ik kan vlot contact maken met mensen en snel analyseren. Daarbij weet ik dat een beetje afstand juist helpt. Zolang je maar weet waar je de kennis over de business kunt halen. Namelijk in de organisatie zelf!’

Wat is het mooiste resultaat voor LCG en voor jou als een opdracht wordt afgerond?

‘Ik werk altijd aan de drie aspecten van de zogenaamde gouden driehoek:

  • Het moet voor de klant fijner en beter worden;
  • Het werk moet voor de medewerker leiden tot meer plezier, uitdaging en tevredenheid;
  • Het werk moet tot betere financiële resultaten leiden voor de organisatie.
    Als dat aan het einde van een opdracht zichtbaar gelukt is, ben ik blij en is LCG blij!’

Meer over de interim managers van LCG >

Meld je aan
voor de LCG nieuwsbrief

aanmelden